Input voor leren en lesgeven verzamelen met solotaxonomie

Leer goede toetsvragen opstellen.

Solotaxonomy is net zoals de Taxonomy van Bloom een manier om doelen op te delen in kleinere doelen. SOLO staat voor Structure of Observed Learning Outcomes. Het is een instrument waardoor leerlingen mee verantwoordelijk worden voor de kwaliteit en de grondigheid waarmee ze leren. Door zijn eenvoud is het op verschillende manieren inzetbaar: boeiende vragen leren stellen tijdens de les, goede toetsvragen maken, leerlingen het verschil laten verwoorden tussen makkelijke en moeilijke oefeningen …

Meer informatie over deze training

Wat leer je?

• toetsen opstellen op verschillende kennisniveaus;
• matrixen maken om leerlingen te laten inschatten waar ze staan in hun leren;
• vragen opstellen waarmee je je les kan openen om de kwaliteit van klasdiscussies te versterken;
• hoe je leerlingen op een simpele manier kunt laten kennisniveaus onderscheiden;
• hoe leerlingen makkelijke van moeilijke vragen kunnen onderscheiden.

Doelgroep

Leerkrachten Zorgcoördinatoren Directies Schoolbegeleiders Pegagogisch Begeleiders

Praktische informatie

Individuele nascholing
Prijs: €110 pp
wo 06/02/2019 9u30 – 12u30 Sint-Niklaas
vr  10/05/2019 9u30 – 12u30 Houthalen-Helchteren
Teamgerichte aanvragen

Bekijk de andere trainingen: