Onderzoek de denkkaders van een geïnspireerde leerkracht.
Veel leraren willen alles weten over het leren van leerlingen en hoe ze hier zo goed mogelijk op in kunnen spelen. Met ‘Leren zichtbaar maken: de grondslag’ krijgen leraren de voorbereiding die ze nodig hebben voor deze tweedaagse training.
Tijdens ‘Leren zichtbaar maken: de grondslag’, stonden volgen vragen centraal:
Is bij jouw leerlingen het leren zichtbaar?
Is er sprake van leerwinst?
Boeken jouw leerlingen vooruitgang en hoe weet je dat?
Met deze vragen ga je tijdens de eerste dag van het tweedaagse programma ‘Leren zichtbaar maken voor leraren’ verder aan het werk.
Meer informatie over deze training
Nu je het verhaal van Leren zichtbaar maken kent, wil je kijken naar jouw volgende stappen..
Dag 1
Je krijgt als leerkracht instrumenten en strategieën om essentiële vragen met betrekking tot het leren van kinderen/jongeren te beantwoorden, inclusief het berekenen van effectgroottes. Je gaat dieper in op je rol als evaluator en onderzoekt de kenmerken van een optimale ‘leerder’. Je ontwikkelt een eigen stappenplan om het leren in jouw klas zichtbaar te maken en om dit vervolgens in jouw klas in de praktijk te brengen tussen de eerste en de tweede trainingsdag. Deze dag belooft een evenwicht tussen theorie, praktijk en groepsdiscussie.
Dag 2
Op deze dag delen we de casussen met elkaar. We gaan dieper in op de denkkaders van een geïnspireerde leerkracht. We krijgen een duidelijke inkijk in een klaslokaal van een Visible Learning-school. Welke kenmerken wil je ook in jouw klas en school zien? In welke stappen pakken we dat aan? We maken daarbij een tweede impactcyclus.
Na deze tweede dag ben je klaar om in je eigen klas en op je eigen school de principes van Visible Learning toe te passen.
Leraren(teams)
do 14/03/2019 | 9u30 – 16u30 | Berchem |
vr 24/05/2019 | 9u30 – 16u30 | Berchem |